niedziela, 6 września 2015

Colleen Hoover "Pułapka uczuć"

Ostatnio jestem bardzo zabiegana, a do tego nie mam zbyt wielu pomysłów na posty, dlatego trochę mnie tu nie było. Mam nadzieję, że wybaczycie mi moją nieobecność. Dopiero było moje narzekanie na powrót do szkoły, były wakacje i piękne, słoneczne dni, a teraz mamy już tydzień szkoły za sobą. Co się u mnie działo? Nie za wiele. Byłam w mieście na zakupach, spotkałam się ze znajomymi, w piątek odwiedziłam Olę i...chodziłam do szkoły. Już od pierwszego tygodnia nauczyciele nieźle nas przycisnęli, dlatego nie mam zbyt wiele czasu wolnego. Dziś jednak, w niedzielny wieczór chciałabym się z wami podzielić recenzją książki, która plasuje się w mojej ścisłej czołówce. Mowa tutaj o dziele "Pułapka uczuć" autorstwa Colleen Hoover.

Layken Cohen niedawno straciła ojca. Wraz z matką i bratem próbują otrząsnąć się z tej tragedii i rozpocząć nowe życie, którego początkiem ma być przeprowadzka. Wyjazd jest ciężkim przeżyciem dla całej rodziny. Layken i jej brat, Kel muszą zostawić za sobą przyjaciół, szkołę i wszystko, co znali do tej pory. Ich matka jest pełna obaw, ale mimo to stara się wspierać dzieci jak tylko może. Już pierwszego dnia po przyjeździe w nowe miejsce Lake poznaje przystojnego sąsiada, który nie pozostanie jej obojętny. To spotkanie zupełnie zawiruje światem Lake, a to dopiero początek ogromnych zmian i perypetii w rodzinie Cohenów. Jak Cohenowie poradzą sobie w nowym miejscu? Czy uda im się zabliźnić rany powstałe w wyniku odejścia bliskiej osoby? Odpowiedzi poznacie zagłębiając się w lekturę.

Po tę pozycję sięgnęłam właściwie przypadkiem. Natknęłam się na nią szukając informacji o "Hopeless". Zastanawiałam się czy inne dzieła spod pióra Colleen Hoover są równie dobre co historia o beznadziejnym chłopcu. Lektura szybko mnie wciągnęła, jednak z początku odnosiłam wrażenie, że wszystko dzieje się zbyt szybko, że jest zbyt cukierkowa. No bo...miłość od pierwszego wejrzenia tuż po opuszczeniu samochodu? I co niby będzie się dziać później? Jeszcze więcej słodyczy? Kolejne strony zaskoczyły mnie jednak, a treść książki sprawiła, że oddałam jej moje serce bezpowrotnie. Chociaż początkowo miałam co do tej książki mieszane uczucia i spodziewałam się kolejnej opowieści o miłości, która nie wzbudzi we mnie zbyt wielu uczuć, to podczas lektury szybko zmieniłam zdanie i całkowicie w nią wsiąknęłam. Przez czysty przypadek sięgnęłam po naprawdę emocjonującą powieść, w której możemy się zetknąć ze stratą bliskich osób i uczuciom jej towarzyszącym, takim jak gniew, złość, ból, zaprzeczenie, ale z czasem także akceptacja. Książkę "Pułapka uczuć" polecam każdemu bez wyjątku. Moja ocena to nieprzesadzone 10/10. Po tę pozycję sięgałam wiele razy, czasem studiowałam ją od deski do deski, czasem odszukiwałam po prostu ulubione cytaty. Naprawdę się cieszę, że dzieło wpadło mi w ręce.

Cytaty:
"Tak wiele mnie nauczyła. I nadal uczy mnie tak wiele. Nauczyła mnie kwestionować. I nigdy nie żałować…"

"Tak wiele mnie nauczyła. I nadal uczy mnie tak wiele. Nauczyła mnie kwestionować. I 

nigdy nie żałować…"

"-Co to znaczy zamyszkiwanym? - pyta Kel.

- Zamieszkiwanym - poprawiam go. - Zamieszkiwać to inaczej zajmować, mieszkać, rezydować, zaludniać, koczować, żyć.
-To jak my zamyszkiwujemy Ypsilanti?
- Zamieszkujemy. Jestem padnięta. Idę do łóżka.
- Chcesz powiedzieć, że idziesz zamieszkiwać swoją sypialnię? - pyta Kel.
-Szybko się uczysz, koniku polny."

"Według słownika...

i według mnie...
istnieje około trzydziestu różnych znaczeń
i synonimów słowa
podły.
Osioł,palant,okrutny,kutas,nieuprzejmy,ostry, nikczemny,
nienawistny,bez serca,zjadliwy,złośliwy, nieubłagalny,
tyran,nieprzyjazny,okropny,drań,
barbarzyńca,zgorzkniały,brutal,gruboskóry, degenerat,
bestialski,zdemoralizowany,zły,dziki,surowy, nieprzejednany,
rozgoryczony,zgubny,nieludzki,potworny,
bezlitosny,nieugięty.
I moje ulubione:dupek."



10 komentarzy:

  1. Wow. Zachęciłaś mnie do zajrzenia do biblioteki. Z tego co piszesz emocji ktore trzymają czytelnika w napięciu nie brakuje. Fajnie napisany post :)
    Ps: Okładka tej ksiązki jest nieziemsko cudowna ;P
    Pozdrawiam
    atkasblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Często jest tak, że te 'cukierkowe' książki wciągają najbardziej :)

    vanillia96.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajnie :) Nie czytam zbyt wielu książek, ale zachęciłaś mnie do przeczytania. Mam nadzieję że jak znajdę trochę czasu to mi się uda :) Pozdrawiam :D :D :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Musi być cudowna i wzruszająca :) Piękne cytaty :) Wybaczam nieobecność ;))

    Zapraszam
    nataliakupczak.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Super książka! Bardzo inspirujące cytaty! :)
    http://typical-writers.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Książka wydaje się być bardzo ciekawa. Ja szczególnie gustuję w kryminałach, ale czasami lubię się od nich oderwać i przeczytać coś innego :) Z przyjemnością przeczytam "Pułapkę uczuć".
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawa:;)
    http://zapiski-nastolatki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Super książka! :)
    http://berryfashiooon.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Musze przyznać, że ciekawa. Cytaty to już bajka.
    http://blogujzangie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Też nie mam czasu na bloga. W szkole jak na razie jeszcze jest trochę luzu ale lekcje mam do późna i albo odrabiam lekcje albo śpię. Książka wydaje się być interesująca.U mnie na Hopeless są kilometrowe kolejki ale mam nadzieję że uda mi się ją dostać.

    http://take-a-pencil-and-draw-world-of-races.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń